Backgrounds & Pink Backgrounds
-->

page aq..

Tuesday, 24 April 2012

PERINGATAN UNTUK MANUSIA BERNAMA LELAKI!!!




heyy reader..
sy cuma na kongsikan sje!!

untuk kaun lelaki!!!



#okeyy...ape mcam...
jum renungkan  larhh wahai lelaki...




6 bawah!!!



heyy reader!!!
aq cume na tnye pndpat korng je..
oke ta aq msok form 6???


oke..nmpak dh??
tu nme aq kn???
oke cmne r???
oke ta form 6 dgn result aq nie??


#tengah buntu!!!!


Sunday, 22 April 2012

BILA PEREMPUAN MENANGIS!!





Pernahkan anda tertanya-tanya kenapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki? Mungkin sebab anda sudah terbiasa dengan auta bahawa perempuan memang suka menangis...

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya apabila dia mula menyintai anda, dia mula merendahkan egonya untuk anda semata-mata kerana anda.
... ...
Apabila dia menangis di hadapan anda,
Apabila dia menangis kerana anda,
Pandanglah matanya,
Bolehkan anda rasakan apa yang dia rasa?
Pernahkah anda CUBA untuk memahami apa yang dia rasa?
Fikirkan…
Berbaloikah dia menangis,
Dihadapan anda,
Hanya kerana anda?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan.

Guys,
Cuba ambil masa untuk berfikir,
Jika si dia menangis hanya kerana anda,
Mungkin sudah tiba masanya anda fikir kembali di mana silap anda,
Kerana hanya anda tahu jawapannya.

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda membiarkan dia menangis keseorangan. Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan anda sehingga akhir hayat anda.

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana anda, janganlah anda meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan anda. Kerana anda akan merosakkan hidup dia.

Guys, jangan pernah mengungkapkan rasa cinta anda kepada seorang perempuan selagi anda belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana anda hanya akan membuatkan si dia menangis dan sengsara...Mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama, tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya...


Wednesday, 18 April 2012

bubye secret recipe queensbay mall !!!!



heyy reader..
oke tepat jam 11 malam pada tarikh 15 april 2012..
disini sy istiharkan bahawa azizah jalil sudah 
berhenti keje!!!!
yeahhhh...
sukerr nyerr..

tapikan rasa sedey pown ada..
huhuh..nangis..nangis...
kat situ larhh aq belajar macam2...
jumpa org macam2 perangai..
hidop berdikari...
dapat kawan2 yg best2 forever larhh..
yang paling penting dapat banyak pengalaman kowt!!!

thank kawan2 sekerja..
mengajar aq macm2..
walaupown selalu kne marah..
huhuhu..
paling best r kje at situ..
peace (Y)
aq harap lepas nie bley kje lagi at situ...
amin..


hari terakhir kat sr...
bju kesayangan kowt..
uniform sr...love it....


wanita!!




heyy reader,..
nak kongsikan untuk panduan kita..

Buat pedoman isteri isteri tersayang

1) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.

2) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”

3) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.

4) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.

5) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.

6) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.

7) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)

8) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.

Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"..


jom renung2 kan..

Friday, 13 April 2012

cinte ke sayang????



heyy reader..

CINTA KE SAYANG???
soalan nie selalu aq di tnye oleh si dia!!!

ape jawapan aq??
mesti larhh cinte sebab dalam cnte tu of couse kne ade sayang...

oke nie jawapan aq...

tetbe aq tnye si dia plak soalan yg sme...
cinte ke sayang..

si dia jawab..
cinte...
knpe??
sebab cinte lagi kukuh dri sayang..
cinte muktlak..
sayang bley berubah2..
cnte hanya pada stu..
sayang bley bg kat sape2 termasuk kwan2....

so..terpikir blik aq sker sngt jawapan dy...
now aq cnte dy larhh...
luv u sygg!!!!

Thursday, 12 April 2012

macam kne dengan aku je!!!



heyy reader...
oke sejak kebelakangan nie hati aq kacaw bilaw larh..
myb ada something yg ta kne kowt...
ermm...tdi tengah walking kat wall fb tetibe jumpe ayt2 nie...

boy : awk...maafkan sy..
girl : ye....kenapa awk minta maaf?
boy: sbb sy dah tinggalkan awk..sy dah sakitkan hati awk...sy korbankan cinta awk
demi cinta org yg lukakan hati sy dulu...maafkan sy...please...
girl : :)
boy : kenapa awk senyum...kenapa diam je... awk maafkan sy?
girl : yeee...sy maafkan awk...
boy: betul?
girl : betul...dh lama dh sy maafkan awk...tapi...
boy : tapi ape?
girl : tapi....tidak mungkin sy menerima awk lagi...sebab semalam awk tinggalkan
sy tanpa kasihan..tanpa mempedulikan sy...tanpa menghargai hati sy...demi
org yg awk cintai... dulu...sy pernah ubati luka awk...sy rawat awk...sy beri
cinta dan kasih syg sy unt awk...sampailah awk sembuh..lepas tu...awk dah
kembali ceria...tapi "virus" itu dtg lagi......awk buang ubat awk...awk rela
diserang virus tu lg...sekarang....awk sakit lg.....dan hari ni awk mula
memerlukan ubat itu...awk igt x...awk dh buang ubat tu...dan x mungkin awk
akn mjumpai ubat y same...carilah ubat lain...kerana x mustahil jika awk
sembuh lg dengan ubat y same...awk akan buang lg ubat tu... ;')
boy: awk....
girl : itulah namanya...TAKDIR CINTA... assalamualaikum.... :)

>>>s0 hargailah sesiapa yg menyintai k0rang....
ssb susah nak cari 0rang yg betul2 menyintai kita ♥...

bile baca balik ayat nie kne jgkk dgn aq..huhuh
ta taw larhh..urmm!!!
n ade stu ayt nie..aq teribgin na kongsikn kat korang!!

‎'perempuan kalau takot LAKI korang kene rampas..JANGAN la rampas hak orang laen..sekarang kamu da kawen dengan die..nape mesti nak attack EX-GF die plak..?? nape takot ea laki kamu patah balik dekat DIA...amboi..mase buat ta pikir...sekarang risau ek..? tah-tah laki kamu mmg playboy kot..tapi klas bwhan jelaa..tak terer lagi tuu...'

::hidup kite nih..kalau boleh jgn lah menyusahkan orang laen..selagi ada kemampuan..ada kudrat...dan yang penting HIDUP KERANA MENCARI KEREDHAAN ALLAH...bukan KEMURKAANNYA.
::*maaf

myb terkne kat aq blik ke???
.....
ape2 pown berserah je...


Wednesday, 4 April 2012

PLKN namaku dh keluar!!!




jumm zo0oooMmm!!!!



oke!!!nampak ta nama aku tuu!!!
baling kowt..
mao ta ulu sygg oi..
ermm..
tape2..t jmpa ramai kwn2 bru..
huhuhu..

Monday, 2 April 2012

kenangan untok bulan march!!! 2012..




heyy reader!!!
sorry bz larhh...
na post pown tak sempat lorhh...
kepeningan pown melanda sebab UPU...
alhamdulilah akhirnya selesai jgk UPU aq tuu...

okey2..
sebenarnya aq cuma na tunjuk2 je pic2 knangan aq!!!
sambut birthday ayah n adek aq..
jum try2 tgok..
niee anak menakan aq...trisyaa..
sweet ta dy macam gula????




makan2...macam na wish kn kejayaan aq je...


kek sercet recepi taw aq support...


sambott birtday ayah aq...
sekali mak larhh kte kn...

yummyy!!!

kek ary jadi adik bongsu aq...
1 april...


kak yg cute bermaen bola...
bola jtoh kebelkng...


weyyy!!!same besar ta mke aq dgn bola boling??


kekalahan yg dicipta oleh aq..2game brturuk2...

j

ketika kami bersama....


kasut vs bola boling!!



peace Y....men boling larhh..


nie semua adk beradij aq...complet 6 orang perempuan..
"anak pakcik jalil n makcik rosni"

okeyy...nie dy aq tunjuk pic keluarga bahagia...