Backgrounds & Pink Backgrounds
-->

page aq..

Sunday, 29 January 2012

aq pown ta taw larhh sygg!!!!



heyy reader..
urmm..
na buat luahan ati skit..
sedey ble aq bc blog dy...
..........................................
agk2 nyer dy ta dpt lupe kn ex dy kowt..
sedey nyerr..
tape larhh
:')
aq ta kesah sbb aq syg kt dy sngt2..
oke awk sy syg awk oke!!!!



Saturday, 28 January 2012

✿◠‿◠) Kisah couple (✿◠‿◠)



✿◠‿◠) Kisah couple (✿◠‿◠)

LELAKI : Awak, boleh jadi awek saya? Saya berkenan sgt lah kat awak. Bagi saya, awak perfect!

PEREMPUAN : Ok, boleh je takde masalah. Couple ke?

LELAKI : Err...kalo dah mintak jadi awek, maknanya couple la tu kan?

PEREMPUAN : Ok. Bila nak kahwin?

LELAKI : Err..boleh tak tunggu saya habis belajar dulu tahun depan, pastu tunggu saya dapat keje stabil dulu. Dalam 3 tahun, insyaAllah.

PEREMPUAN : Ok, kita putus sekarang gak.

LELAKI : Eh, kenapa?????

PEREMPUAN : Kerana tiga sebab

Satu, awak ajak saya bergelumang dalam dosa utk 3 tahun tanpa akad yang sah. Tiada jaminan awak takkan jumpa saya, sentuh saya dan hal2 berkaitan. Dalam 3 tahun tu kita akan bercakap hal sia-sia tentang soal hati yang tiada berkesudahan. Nanti ada yang terluka. Saya taknak hati saya terluka. Saya pun taknak hati awak terluka.

Dua, kalau tak bersedia nak kahwin kenapa terburu-buru nak jalin hubungan? Sedangkan kahwin ni spesifiknya adalah utk mereka yg betul2 bersedia zahir batin, agamanya, ekonominya wlpn tak kaya, dan dari banyak sudut. Restu ibu bapa juga perlu difikirkan sama.

Tiga, lelaki yang beragama tahu bahawasanya ini bukan caranya. Sabar. Tahajjud byk2. Istikharah rajin2. Taubat selalu2. Muhasabah sentiasa2. Ubah slow2. Lelaki beragama takkan beri harapan palsu dengan bermain dengan perasaan, masa dan waktu. Jangan letak harapan seandainya hati tak yakin. Jgn beri harapan pada yang mudah menyerap harapan. Hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah. Bila dah terluka, susah nak rawat balik. Jangan ada niat nak kahwin je, tapi tindakan ke arah itu tidak ada. Boring. Cari calon ni bukan nak cuba-cuba macam cuba pakaian. Tak sesuai yang ni, amik yg lain lah..

LELAKI : Em..tp sy tetap nak awak. Dh bertahun2 tunggu awk.

PEREMPUAN : Mohon padaNya andai hatiku yang kau pohon.. Bila dah bersedia, cuba cari saya balik. Tapi ni bukan janji atau beri harapan. Jika sy masih blm berpunya, datang mintak dengan ayah mak terus. Bincang dengan dorang. Salam.

LELAKI : Wslm

#best nyer law aq cmnie#

rindu gler zaman skolah!!!!





heyy geng..
sorry sbb lame ta post..
besa larh org buzy dgn keje ktekn...
npe pelik sngt tjok post aq ari nie???
"aq rindu gler2 kat sekolah"
nak taw sebab ape???
aq tension dgn keje larhh..
huhuhuh...
seriuz beb..aq ase rindu gler nak sekolah..
aq sanggop sekolah drpd keje kowt..
kat sekolah relex2 je..
sbb matlamt pgy sekolah ..
belajar oke!!!

so...aq na pesan kat adek2 yg bersekolah lgi tu..
nikmati larhh zaman persekolah baek2..
belajar elok2..
jgn mnyesal stu ary nanti cukup..
sbb keje nie penat gler..


oke setakt nie je post aq..
nanti aq free aq post lgi ea..
bubye na ciap2 kuar gy keje..!!!



Tuesday, 17 January 2012

alahaii best nyer lgu nasyid...



bestkan lagu nasyid..
aq mmng minat gler lagu2 nasyid nie..
bile dga lgu nasyid teringt plak kt ex2 aq..
iye larhh suma 2 org kuat nasyid kowt..

first time aq jd mint gler time aq kpl nan deedat..
hahahaa...cm ne ta mint dy kp nsyd kt kolah..
alahaii...cmne bley kpl nan dy aq pown ta taw larhh..
tpi seriuz larhh..deedat pnye sora..
mmng mnyusuk kalbu kowt..aq sker sngt sora dy..
besa larhh dy vokalis..
hahaha..tpi ta thn lme nan dy sbb dy kuat cemburu kowt..
adoyyy...!!!!
dy larhh laki frst aq nangiz sbb ptus cintan..hahaha

lpas deedat aq trikat plak nan izhar..
cmne ley trikt..
kak kembaq aq pnye psl larhh..
dowk gosip2 kmi dua..
tup..tup..tup..
kpl...
tpi dy pown orng nsyid jgk..ermm..kwn si deedat jgk..
hahahah...
ag stu izhar tu kp sekolah..so kne jage2 larhh kpl..
hahaha...pnh trkantoi ..
adoyyy..nsbek dh abiz kolah..huhuhuh
kenangan betoyy...
tpi sora izhar sora harmoni...
ta best sngt mcm si vokalis...
hehehhee...
tpi sedey nan izhar ta lme jgk..hahhaa..
cintan budak2..

so...skrng aq kpl plak nan budak nasyid jgk..
alahaii..si badrul iman larhh plak bdak nsyd..
hahahaha...
aq engt dy kp ps je..
upe2 budk nsyd jgk..
hahahaha....
sora dy bley thn jgk..best....

#now,si dedat nan izhar 1 kmpln nsyd at kolej deorng..
trknl kowt kt kolej..hahaha...
minx2 larhh cita2 dpa na prjuangkn nsyd trcapai..amin...
idop fairheart!!!!!
nm kmpln dpa...
cheewahhh!!

p/s:
aq bruw trpikir aq kpl suma yg ade jwtn besar2 ea!!!
suma plak org2 nsyd..
hahahha...
PERJUANGKAN NASYID KITA!!!


Sunday, 15 January 2012

penat!!!!!





PENAT!!!!
TENSION!!!!
TEKANAN!!!!!
SAKIT HATI!!!!
KERJE...KERJE...KERJE!!!!!!!

tu larh perasaan aq skarang nie!!!..
baru aq rase bile dah keje...
suma ade...
macam ta sanggop na keje..
tapi tape larh duit punya pasal..
SABAR JE...
now,..baru aq taw na manusia suma berbeza..
harap je rambut same itam ...
tapi hati laen2...
macam kat tempat keje aq..
bukan salah aq..
dy tudh aq yg buat..
bara sat!!!!
aq taw larh yg dy tuu dh lame keje kt situ...
tapi jangan larh wt aq cam nie...
aq taw aq budak baru tapi jgn larhh ang wat aq smpy aq kne pecat naty...
dh larh suma keje dy aq kene wat..
adoyyyy!!!!
salah dy aq pulak yg kne...
SABAR JE AZIZAH....
ape2 pown aq arap aq bley bertahan..
INSYAALLAH.....





# rindu kat zaman sekolah  nie!!!

Wednesday, 11 January 2012

lirik~> marah bukan sifatku-newboyz..



Ku tidak pernah meminta mu
Untuk mengasihi ku
Dan apatah lagi mengasihani ku
Juga tidak sama sekali

Kusedar sebenarnya kita tiada pertalian
Cuma satu arah serta satu tujuan
Mencari keberkatan-Nya

Aku terkenangkan
Saat manis dulu
Tak pernah kau meninggi suara
Bila bertanya

Keras hanyalah luaranku
Lembut tetap di dalam hati
Marah habis setakat itu
Tak kubiar berpanjangan

Biar aku berdiam diri
Dengan hati yang remuk redam
Kau tak usah lagi bertanya
Tak ku bersuara

Aku masih mampu tersenyum
Walau hati terluka
Mungkin hari ini duka untuk aku
Esok belum tentu

p/s:
#bermakne betil lgu nie!!!
1st time dga cygg aq nyanyi!!!
sayu gler..
muuaahhh!!!

Sunday, 8 January 2012

alhamdulilah akhir nyer aq kje jgk...




heyy...
huhh...penat tdi jalan2 dgn kakak kat queenbay a.k.a qb..
jalan2 cri kje larhh...
alhmdulilah...prtolongan dri kawn akk..
dpt jgk kje..
aq strt ary selsa nie...
kje kt secret recipe
hehehe...
kalau rjin dtg larhh singgah...
#minx2 larhh aq bley wt yg trbaek..
amin...
tkot nie...

tpi aq epyy...


p/s:
alhmdulilah...
berdebar kowt..


Friday, 6 January 2012

kerja...ooii kerja..



heyy..
urmm...pening aq di buat nyer..
pening pikirkan nak kje ape larh..
aq dah ta tahan nak dok umah sbb kne brleter dgn akak aq..
ye larhh..dye kte ta reti cri kje ker??
aq ta suker r membebel kat aq psal suoh cri kje..
ishhh...
kne cri jgk nie nak suoh mulot dye tutop..
tolong...tolong...
nak keje nie...

#ciut betoy budax nie...

p/s:
kne jgk cri kje..
kje..kje..kje....
*kau buwt aq pening*

air mata sorang insan yang bernama lelaki...



"Air mata lelaki lebih berharga daripada air mata perempuan kerana apabila lelaki menangis, itu bermakna dia sangat sayangkan perempuan yang telah pergi dari hidupnya dan apabila laki laki menangis , laki laki itu memang maksudkannya . bukan senang nak buat laki-laki menangis . manakala senyuman perempuan lebih berharga daripada senyuman lelaki kerana apabila perempuan senyum , ia akan selalu membuatkan lelaki kesayangannya merasa bahagia & di sayangi... :)"


p/s:
*menangis kerana Allah itulah yg terbaik..:)

pasal kau larhh dy nangis...



 adoyyy...
rase bersalah larhh pulak tetbe  org aq syg gler nangiz..
psl kau larhh ombak rndu oii..
hehehe..
feeling abiz smlm..
kesh-kesah silam tetbe je trbkak blik..
ase brsalh mnyelubungi diri taw...
adoyyy...
ta sngke aq..
engat aty btu..upe aty lmbut jgk..
adoyy...
trmsk smlm dh 2 kli dy nangiz ...
ishh..
sebak gler...
aq thn je smlm..
iye larh lau due2 nangiz spe plak yg na pujok kn..
bek dy sorng je nangiz..
bia aq tadh air mte dy..
hahaha...
feeling gler..
pe2 pown aq arap hbngn aq nan dy smpy hngga akhir hayat larh..
aq arap dy  betol2 seriuz n ta akan maen2 kan aq dh...
bia kish lalu jd kan smpadan dan mulakan kesh bru dgn membuka buku bru..
jgan larhh sdey2 dh ea..
ite na epy2 je ..
oke!!!!!

p/s:
syg kaw sorang ....ta snggop na psah dh..
bia larhh kaw yg trakhir...



Monday, 2 January 2012

novel yang paling hot bg aq 2011!!!



heyy..
ary nie post aq psal novel yg hot bg aq untk taon 2011...
"ANDAI ITU TAKDIR NYA"
mai aq na cter skit sinopsis dy...

Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakang keluarga sederhana,
dalam diam menyimpan perasaan dengan seorang anak tokoh korporat yang ternama yang merupakan rakan sekuliahnya di Universiti, Syed Aizril. Syed Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis, limpahan kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri.

.............................................................

oke2...2 dy aq bg ckit sinopsis dy...
so korng kne bc larhh..
best gler novel nie..
novel yg wt aq nangiz gler2...
aq na pakse suoh korng bc jgk tau..hehehe...

#nie dy cover bku dy...
#best gler pnye cter..
#jln cter dy flow je...
#aq syor kn korng bc ea!!!
#takan mnyesal oke!!