Backgrounds & Pink Backgrounds
-->

page aq..

Tuesday, 14 February 2012

takot nyer aq !!!!



heyy readers....
aq ase macam ta sanggop nak hadapi hari esokk larhh..
huhuhh..
ta taw knpe aq takott sangt..
serius besok ase tamo larhh na on9 fb ..
urmm..
ary jdi budz tmbam tuu esok..
ase na on9 pown mcam ta aman larhh..
na wish tapi takot larhh..
tapi ....yg pnting
aq tana jdi org yg first yang wish kt dy..
klau orng first mesti ramai kn..
na jdi..
soo...
aq na jdi orng paling last skli wish kt dy.
myb dy bley engt spe yg wish plng lmbt kt dy..
:')
minx2 larhh aq bley adapi ari esok dgn tenang..
amin..

Sunday, 12 February 2012







…Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya




Bagaimana hari anda berlalu hari-hari tanpa cinta? hidup ini tidak dapat lari dari cinta…indahnya cinta itu bila melihat orang yang kita sayangi bahagia walau bukan dengan kita.. Kerana cinta itu bukan mempunyai kekuatan untuk melangkah jauh melihat kebahagiaan si dia..

Namun di mana hendak kamu mencari satu kekuatan untuk membenarkan rasa yang tersimpan menjadi kenyataan.. Sejauh mana lagi hendak kamu sembunyikan selaut kasih itu sedangkan hari harimu meronta satu sudut dunia yang dirimu amat menyayang akan dirinya..

Kamu merasakan seolah kamu bahagia begini, hanya memandang dalam jauh.. Melihat dalam dalam di matanya menyembunyikan getaran yang tersimpan.. Jika takut berkata cinta, simpan saja hingga hilang akan dia.. Sesalan tiada gunanya jika hanya menunggu saat kehadirannya..


Memang menyakitkan hati pabila kita jatuh cinta pada seseorang itu dan cinta kita tidak diterima, di tolak hingga luka yang pedih terasa di lubuk hati.. Tetapi amat menyakitkan hati dan terus di dalam sesalan jika cinta akan seseorang namun tiada kekuatan diri menyatakan.. Kuatkan azam membentuk satu kisah antara kamu dan dia..








Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan.


Kadang kala hati kita merasakan rindu sangat pada seseorang tetapi hati kita selalu berkata kata aku takut untuk meluahkannya.. Dan kerana rindu itu tiada bertepi.. Takut akan merubah segalanya yang indah.. Amat kita takut menghadapi igauan sedangkan kita sendiri dalam samar.. Mungkin nasib diri bertuah selangit cerah.. Dan mungkin saja diri amat malang, sedalam laut hitam..

Tiada manusia yang rugi pada sesuatu yang tidak pasti.. Dia mungkin bukan jodoh kita, kita bukan matahari buatnya.. Malam indah kita bukan untuknya dakap erat dan ucap salam sejahtera serta cinta.. Kita mungkin pernah hiaskan hatinya hanya kerana dia sunyi dan mahukan teman di kala bersendiri.

Dan ingin saja kita mahu keseorangan dan bersendirian dalam mengejar mimpi indah.. Namun hakikatnya kita dalam sepi menanggis kesunyian seolah tiada langsung manusia yang bersimpati.. Dan kita terus hanyut di dalam arus yang diam.. Mencari satu wajah yang akan memiliki sekeping hati ini..



Kadang orang berkata, adakah kita tiada rasa atau perasaan.. Seolah memandang hina akan diri kita.. Dalam menjejak mimpi yang dulu hilang.. Dan sebenarnya orang itu tidak tahu.. Kita masih ada harga diri yang tinggi.. Menanti nilai cinta suci dan bukan hanya semudah menerima sesiapa saja..

Saturday, 11 February 2012

rindu gler kt awk!!!



heyy..
saya na bgtaw kt  awk bhwa saya rnduuuu sngt2 kat awk..
semalam sy ta bley tido..
huhuu...
asyik teringt n tgok pic awk je..
sy taw sy nie macam suker sndri kn???
sy larhh yg sayang trlebih2 kt awk..
tapi awk tak kn???
saya selalu tulis pasl awk dkt blog sy..
tpi awk ta penah kn wt mcam tuu..huhuh
sehari kalau ta bukak blog or wall awk..ta sah..
msti kne bukak jgk..
sbb sy na taw prkmbangan awk..
wlaupown sy taw tu mmg menyakitkn..
bila sy bkak sy sakit..
tpi bila sy ta bkak sy lg skit..urmm!!!
ermm..msg sy pown awk ta blas..
saya taw
sekarng awk betol2 na jaohkn diri dari sya..



so...
sy kne tima larhh..
wlaupown ati nie skit sngt2...
perasaan nie susah sngt2 na trima..
sbb bnda brlaku sekelip mata je...
"saya sayang awak"

#kalau awk bkak blog sy nie..sy arap awk bc ea...



*jiwang jap..rndu dy sngt..spe ase na trmntah..
mntah larhh ta kesah pown..huhuh*

Wednesday, 8 February 2012

YA ALLAH...tenang larhh aku!!!



hey reader...
ermm!!!
hati aq manyak susah maaa!!!
hati aq ta tenteram lorhhh!!!
yang paling penting!!!
hati aq sakit larhh derr!!!

hati aq sakit sebab tak dapat terima ape yg ang wt kat aq larhh...
macam kene tipuu kowt..
hahaha...
bodo nyer aq boley suker kat ang kowt!!!
nape larhh aq ta perasan dari dulu..
betol kate org mulot je manis..
senang je janji2 manis dilafas kn.. jiwang larhh plak..
serius sampay sekarang aq ta boley lupe kat ang..

so..lepas nie aq na kurng kn pecaya laki2..
n sekarng aq na men2 plak dgn laki..macam na balas demdam larhh plak..

bia aq ase hati aq puas dlu..
ishhh..kalau ang jdi mangse aq kn best..
men hati ang puas2...
pastu tnggl cmtuu je..
mcm ang pnh wt kt aq dlu2..
hahahaha...

#sorry lelaki yg bace blog aq nie..
#aq tadk niat pown na wt..tpi prsaan na wt tuu ade larhh jgk..
#nie just ckp..
#hati tgh pnas bro..
!@#$%^&*(*()_+

now sekarng boley ta bg aq sikt tips na lupekn seseorng???
kalau ade txt aq oke..heheh





Tuesday, 7 February 2012

air mata seorang lelaki...



Air mata seorang lelaki,
Andai mengalir kerana kecewa dengan cinta wanita,
Maka hilanglah sifat pemimpinnya.


Air mata seorang lelaki,
Andai mengalir kerana kecewa dengan dunia,
Maka hilanglah sifat redhanya.

Air mata seorang lelaki,
Andai mengalir kerana tidak sanggup melihat kesusahan orang tuanya,
Maka terbitlah sifat belas ehsannya.

Air mata seorang lelaki,
Andai mengalir kerana terluka,
Maka hilanglah sifat kekuatannya.

Air mata seorang lelaki,
Andai mengalirnya kerana takutkan Allah S.W.T,
Maka bergembiralah,
Kerana air mata yang sedikit itu mampu,
Memadamkan api neraka kelak.

Monday, 6 February 2012

istimewa nyer wanita !!



Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis ??


JawabNYA : Kerana wanita itu unik ..

AKU ciptakan ia sebagai makhluk istimewa ..

AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya ..

AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman ..

AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia ..

AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah ..

AKU beri dia naluri utk mencintai anak-anak dalam keadaan apapun ..

AKU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh 

teman,walau disakiti oleh orang-orang yang ia sayangi ..


Wanita makhluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKU beri dia 

air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru ....

Sunday, 5 February 2012

AWK!!!!



andai 1 ary nnti kta gad0,
awk mrah la sy...sy trima....
andai awk dh x ska sy,
awk gtaw jew sy,
sy jnjy xkn mrah awk.....

andai awk dh bt0l2 bnci sy,
awk wat la sy...sy xkisah......
dan andai 1 ary awk nk sy ilang dri idup awk,
sy rela asalkn awk bhgia b'sma 0rg yg awk ska......

mngkin 1 ary nnti bla awk rndukn sy,
awk akn ingat knangan kta b'sma.....
mngkin awk akn cri sy,
tp saat 2 sy dh x ade lg....

tp sy nk awk tau yg awk ttp d'aty sy.......
bkn utk smntra,
tp utk slama2nya............~~ ❤●•٠·˙

aku tetap aku!!!



‎~► Aku tetap "TERTAWA" walau aku sbenarnya ingin "MENANGIS"..

~► Aku tetap "TERSENYUM" walau aku sebenarnya "KECEWA"..

~► Aku tetap "KUAT" walau aku sebenarnya "SUDAH LEMAH"..

~► Aku tetap "SEMANGAT" walau aku "TERTEKAN" oleh masalah..


~► Dan yang terpenting ↓↓

~► Aku tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja walau sebenarnya hatiku sedang 

MERANA kerana aku tahu Allah sentiasa disisiku..♥

3 feb 2012...



heyy..reader..
sorry lme ta update blog..
trlalu busy sangat katekn..
hehehe..
lagi pown aty aq bruw saje msok hospital..
mata aq plak bruw kne cuci..
hahaha..
tolong2 paham2 kan makna dy!!!
ta paham tanye larhh aq oke!!



oke..na bgtaw nie..
aq dh SINGLE..
hahhaha..
msty ramai na taw npe r???
ermmm..tape larhh..
bia larhh rahsiaaa!!!


so..sekarang aq na bgtaw kt korang..
bahawasanya azizah jalil takan pecaye laki dh..
ta taw betoi ker ta statment aq nie???



3/2/2012..
tarikh keramat aq dicerai kn..
hehehe...
dh larhh time tuu buzday my bff...
mmng tadk mud gler larhh..
g  keje pown muka ta snyum tros..
tension gler..
wt keje gler tu jgn kte larhh...
huhuhu..
sampai kawan kat tempat keje tanye aq nie nape..
aq diam je!!!
urmm...

#untok awk!!!
terima kasih sbb terima sy slama nie..
sy ta taw larhh awk ikhlas ke ta..
tpi sy dh maapkn awk..
so jdkan suma nie pngajarn bg awk dan sy..
mago bhgia dgn pilihan awk ea..#

:')

Wednesday, 1 February 2012

jum kite renung2 kan.. ^__^



‎~ Sekadar Renungan Bersama ~

KATA-KATA Ustaz Azhar Idrus:

♥ Jangan pikat wanita kalau tak bersedia cintakan dia..

♥ Jangan buat wanita itu jatuh cinta kalau tak cintakan dia..

♥ Jangan memberi wanita harapan kalau tidak pasti..

♥ Jangan sakitkan hati wanita kalau tiada hati untuk dia.. 

♥ Jangan mainkan perasaan wanita kalau tiada perasaan kepadanya..

♥ HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya..


# Hati wanita diibaratkan seperti KACA,

Sekiranya pecah..

Parutnya akan ada sampai bila2.

Kaum Adam, sayangilah wanita itu seperti kau menyayangi ibumu sendiri.. :)